Trma oz. faza “ne” pri otroku

– Kaj je značilno za “ne” pri otroku
– Kdaj se pojavi faza “ne” pri otroku
– Zakaj imajo otroci fazo “ne”
– Kaj se dogaja v otroku, ko je v tej razvojni fazi
– Zakaj je težko podpreti otroka v tem obdobju
– Kaj otrok potrebuje v fazi “ne”?

Ko naša empatija otroka le še bolj razburi

Zakaj poimenovanje čustev otroka včasih še bolj razburi? Prvi je negativen predznak. Drugi razlog je prekoračena meja. Tretji razlog je pomanjkanje simboličnega razmišljanja. Četrti razlog je fiziološko stanje. In peti razlog je stanje našega živčnega sistema.

Zakaj otroci lažejo?

Najpogostejši razlog, zakaj otroci lažejo, je, da se nočejo zaplesti v težave.
Želijo se izogniti posledicam.
Drugi najpogostejši razlog je kompenzacija nizke samopodobe.
Tretji pogost razlog pa je, da otrok spregovori preden pomisli.

Disciplina ali vodenje?

Kaj je disciplina in kaj je vodenje? Kako naj otroka naučim, kaj je prav in, kaj od njega pričakujem? Kako z otrokom sodelovati?

Kaj je “trma”?

Pri trmi ne gre za izražanje otrokove volje, pač pa kontra-volje. Gre torej za avtomatski razvojni mehanizem, za razvoj občutka sebe, svojega avtentičnega jaza. Na nas – starših je, da to prepoznamo in otroku pomagamo.

Kako doseči otrokovo sodelovanje

Temelj otrokovega sodelovanja z nami, je povezanost.Da bi dosegli sodelovanje otroka, se torej moramo z njim najprej povezati. Brez povezanosti ni sodelovanja.

Kako učinkovito postaviti meje

Kaj je nujni temelj, če želimo učinkovito postavljati meje
Kako lahko začnemo
Razlika med kaznijo/posledico in mejo